Waar blijft mijn visum:( - Reisverslag uit Bayt Lāhyā, Palestina van Jennie Hubers - WaarBenJij.nu Waar blijft mijn visum:( - Reisverslag uit Bayt Lāhyā, Palestina van Jennie Hubers - WaarBenJij.nu

Waar blijft mijn visum:(

Door: Jennie Kloppenburg

Blijf op de hoogte en volg Jennie

15 Mei 2013 | Palestina, Bayt Lāhyā

Lieve allemaal,

Hier weer een verslagje vanuit het frisse Israel. We hebben momenteel echt Europees weer... Rond de 20 graden, regen, wind e.d. Voor morgen verwachten ze dit ook nog en dan gaat het weer richting de 32 graden. En dan zal het ook wel zo blijven, gezien de tijd van het jaar...

Allemaal weer hartelijk dank voor het meeleven! In welke vorm dan ook... Ik ben soms bang dat ik een heleboel vergeet, omdat ik van zoveel kanten reacties/kaartjes/mailtjes krijg! Fijn!
Al hoewel ik vandaag en gisteren de mogelijkheid had om naar Jeruzalem te gaan, zit ik hier behoorlijk opgesloten. Sinds 1 mei zit ik zonder visum, omdat mijn werkvergunning nog steeds niet klaar is, en ik daardoor geen nieuw visum aan kan vragen.
Aangezien er bij de Joden nu weer een nieuw feest is (het Joodse Pinksterfeest), kan het nog wel even duren, voordat alles klaar is. In het ergste geval zijn er documenten kwijtgeraakt en moet de werkvergunning opnieuw worden aangevraagd. En dat kan dan nog wel 2 maanden duren... Ik hoop dat het dan in ieder geval de 31 juli klaar is, anders kan ik het land niet eens uit.
Ik kon nu naar Jerusalem omdat het Nederlandse echtpaar van hier me met de auto kon brengen. Dan wordt je meestal niet gecontroleerd en in de bus wel. Maar aangezien in Juni alle vrijwilligers (tijdelijk) weg zijn, hoop ik toch wel dat het visum klaar is voor juni. Dan kan ik in ieder geval reizen...

Gelukkig kan ik hier in Palestina wel rondreizen, al moet ik wel extra voorzichtig zijn dat er niets gebeurt.
Momenteel zijn hier mensen van het Nederlandse bestuur van Jemima, om een beetje orde op zaken te stellen. Afgelopen zaterdag hebben we, samen met onze directeur en z'n vrouw, wat mooie plekken bezocht. We hebben een rondtour gemaakt langs de verschillende Monastry's hier in Palestina. Aangezien het orthodox Pasen was, was alles gesloten, maar alleen het kijken ernaar was al bijzonder. We gingen dwars door de woestijn. Prachtig! Je zou denken, wat is er nu bijzonder aan alleen maar zand, zand en nog eens zand, maar het is echt bijzonder. Je kunt er uren rondrijden en dan verveelt het nog niet.
Uiteindelijk zijn we doorgereden naar Jericho. Daar was ik nog niet geweest en het was een hele belevenis om deze palmstad te bezoeken. Het doet z'n naam wel eer aan, want je ziet er echt heel veel palmbomen.
De directeur liet ons een aantal mooie plekjes zien en daarna gingen we naar de Berg van de Verzoeking. Hier zijn een aantal dingen op gebouwd en is ook de gelegenheid om te eten. En aangezien het al 6u was, was dat wel een goed idee... Maar ja, bij een berg kom je niet zomaar boven...;)
We gingen met de kabelbaan! Voor mij de 1e keer, althans, wat betreft zo'n kabelbaan... Misschien is het ook wel de laatste keer... Ik was liever gaan lopen. Griezelig, wat was dat hoog... En halverwege de rit gingen ze ook nog even stilhangen, want dan kon je van het uitzicht genieten... Nou ja, dat genieten bleef bij mij helaas wel achterwege... Toen we uiteindelijk boven waren, vertelde de directeur ons nog even dat er verleden jaar eentje naar beneden gevallen is. En toen moesten wij nog naar beneden... Maar het eten was verder prima;)! En het was uiteindelijk een hele gezellige dag!

Inmiddels heb ik ook mijn 2e bezoek gebracht aan de Graftuin. Nu zonder al die duizenden mensen vanuit de hele wereld. Het was goed om daar in alle rust wat rond te lopen en alles te bekijken. Je kunt vanaf Golgotha richting het graf lopen... En er uiteraard ook inkijken. Ook al heeft niemand zekerheid of het de juiste plaats is, het zorgt er wel voor dat je in gedachten de bijbelverhalen nagaat of dat je ze naleest. En dat kan natuurlijk geen kwaad...

Ik heb nog steeds de kabel van mijn laptop niet terug, maar aangezien ik niet weet hoe lang dat kan duren, ga ik zometeen toch maar proberen wat foto's te plaatsen! Ik hoop dat het lukt!

Allemaal het beste voor de komende tijd
en d.v. tot het volgende verslag!

  • 15 Mei 2013 - 22:02

    Jaap Groen:

    Hoi Jennie wat een belevenissen weer op "papier" gezet.
    Indrukwekkend hoor!
    Ik hoop dat je je visum nog krijgt... Zal toch wel ;)

    Tot ziens

  • 15 Mei 2013 - 22:32

    Sanneke:

    Nice Jen!
    Geniet van je verdere verblijf.
    Ik hoop met je mee op het krijgen van dat visum.
    Anders komen we je halen..;)
    Mooi verhaal & fotos!
    Tot skypes:)
    Xx San

  • 16 Mei 2013 - 00:43

    Oom Bé:

    Dag Jennie,

    Opnieuw een bijzonder reisverslag en daarnaast ook nog best spannend. En als je niet op tijd je visum krijgt dan heb je een mooie reden om nog wat langer te blijven. Maar goed dat zal allemaal wel goed komen, denk je ook niet? Jij krijgt wel zo het een en ander van die regio te zien en die indrukken neemt niemand je meer af. Telkens weet je een leuk verslag de ether in te sturen en zodoende kunnen wij op grote afstand toch een beetje met je meeleven, niet waar. Bedankt hiervoor en alle goede toegewenst en tot de volgende “ontmoeting.”

  • 16 Mei 2013 - 08:03

    Marielle:

    Ha meid!

    Mooi verslag weer zeg! Hopelijk komt ook alles goed met je visum zeg! Afwachten maar! Komt vast ook wel weer goed joh! Geniet van alles hoor, je bent al weer over de helft van het avontuur!

    Tot in juli hopen we!
    Liefs!

  • 16 Mei 2013 - 09:34

    Carolien:

    Hoi Jennie,

    Zo.. dat is een kleine tegenvaller, niet kunnen gaan en staan waar je wilt.
    Hopen dat je snel het visum krijgt! En iig naar huis kunt in juli.. anders blijf je gewoon wat langer genieten daar:)

    Veel succes en blijf er lekker van genieten!

    Liefs

  • 16 Mei 2013 - 19:50

    Luchiëlle:

    Hoi,

    Zo te lezen blijft het allemaal spannend wat betreft het krijgen van je visum... Hopenlijk komt het allemaal snel goed!
    Blijf iig maar lekker genieten van alles wat je meemaakt en veel succes met alles!
    Daj... Tot sprekens!


    Liefs

    Ps. zo te zien is het gelukt met het plaatsen van de foto's..:) Fijn, want ze zijn erg mooi!!

  • 18 Mei 2013 - 12:26

    Jennita:

    Hee Jennie,

    Leuk om weer je verslag te lezen, echt apart om te bedenken dat jij dat allemaal mee maakt op zo'n afstand:) spannend hoor, met je visum, hopelijk komt het snel goed! Erg leuk om de foto's te zien! geniet nog van je tijd daar, het is zo weer voorbij!
    tot het volgende verslag maar weer;)

    liefs

  • 19 Mei 2013 - 23:50

    Jan Willem:

    Mooi verhaal.
    Spreek je over Palestina voor je achterban of is het omdat je dat werkelijk gelooft?

    Ook ik hoop dat je gauw weer naar Jerusalem kan reizen.

    Shalom en Gods onmisbare zegen toegewenst.

  • 20 Mei 2013 - 22:07

    Cora:

    Ha Jennie,
    Mooi om weer te lezen wat je allemaal meemaakt.
    En geniet er maar goed van dat het in Israel zo warm is, want hier wil het nog niet zo vlotten met mooi weer;-)
    Hopelijk komt het goed met je visum, maar dat zal vast wel. Je hebt nog even de tijd!Toch gaat het ook wel snel zeg, dat je nu al halverwege je verlof zit...
    Hebben jullie nu ook pinksterweekend gevierd of was dat al eerder? Omdat je schreef over dat de joden dat eerder vieren?
    Leuk dat je zoveel contacten opdoet en ook je orgelhobby daar kunt oppakken.
    Ik wens je weer een leuke en gezegende tijd toe!
    groetjes Cora

  • 20 Mei 2013 - 22:13

    Ton En Willemien:

    Hoi Jenny,

    Wat fijn om weer wat van je te lezen,we hopen dat het met je visum in orde komt,

    Anders komen we je wel halen met de schutse bus,


    geniet nog een poosje van het land, het is zo voorbij,


    Hartelijke groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Palestina, Bayt Lāhyā

Even weg....

2 weken naar Israel

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2015

Afscheid

02 Maart 2015

Alweer de laatste dag

25 Februari 2015

Beter laat dan nooit;-)!

25 Februari 2015

In een notedop

20 Februari 2015

Een warm welkom in het koude Israël
Jennie

Actief sinds 02 April 2012
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 33222

Voorgaande reizen:

19 Februari 2013 - 03 Maart 2015

Even weg....

Landen bezocht: