Crisis in Jemima - Reisverslag uit Bayt Lāhyā, Palestina van Jennie Hubers - WaarBenJij.nu Crisis in Jemima - Reisverslag uit Bayt Lāhyā, Palestina van Jennie Hubers - WaarBenJij.nu

Crisis in Jemima

Door: Jennie Kloppenburg

Blijf op de hoogte en volg Jennie

23 Mei 2013 | Palestina, Bayt Lāhyā

Dag allemaal,

Dit keer geen reiservaringen, maar een stukje over Jemima zelf.
Inmiddels mag ik hier al bijna 4 maand rondlopen en heb ik veel gezien en gehoord over het werk in Jemima en door Jemima.
Werk wat hoogst noodzakelijk is, maar wat ook gedaan mag worden. De werkers hebben een hart voor hun zaak, en ondanks alle menselijke gebreken, wordt er met hart en hand gewerkt voor de gehandicapte naaste.
De kinderen in Jemima zijn over het algemeen zwaar gehandicapt en de meesten zijn ook verstoten door ouders en familie. Hier in Jemima vinden ze een thuis en worden ze bekend gemaakt met de bijbel, het Woord van God. Alleen daarom al, is het werk in Jemima zo noodzakelijk.

In deze 4 maanden ben ik ook meer te weten gekomen over de financiele situatie van Jemima. Dit is nooit goed geweest, maar helaas gaat het nu hard naar beneden.
Vandaag zal er een vergadering worden belegt voor de werkers, dat vanaf volgende maand de salarissen gehalveerd moeten worden, omdat er niet voldoende inkomsten zijn. En als er niet meer inkomsten komen, dan zullen er groepen gesloten moeten worden en dus kinderen naar huis moeten worden gestuurd. En u begrijpt, met het gegeven dat de meeste kinderen verstoten zijn door de ouders, is dit haast onmogelijk. Maar Jemima kan niet anders. Tenzij er oplossingen komen!

U begrijpt het al. Ik vraag het niet voor mezelf, maar ik vraag het voor Jemima en de kinderen, die uw hulp zo hard nodig hebben. Maar wat ze nog meer nodig hebben, is uw gebed. Ook voor de financiele situatie van Jemima, maar bovenal voor het geestelijke welzijn van een ieder die bij Jemima betrokken is. Daarom in de eerste plaats: bid voor Jemima, voor de kinderen, voor de werkers! Hoeveel wij ook doen en geven, er is er uiteindelijk maar Een, Die helpen kan.
En als u in de gelegenheid bent om een gift te geven, dan kan dit rechtstreeks naar het rekeningnr. van Jemima: Rabobank 36.75.07.560 ten name van "Stichting Jemima, Schagen, Nederland".

Alvast hartelijk dank namens Jemima!!!

Alvast bedankt namens Jemima

• 26 Mei 2013 - 08:45

JanWillem:

Hey Jennie ,
    Even een vraagje; hoe staan de werkers in tegenover Israel/ de joden in t bijzonder?
    En is er misschien een mogelijkheid om brutaal aan te kloppen bij een grote , dednoods, islamitische baas?

Jullie zijn van harte Gods zegeningen toegbeden.
    Jan Willem

( Exodus 32;13)